Panden Peugeot Hylkema Drachten en Sneek vernieuwd

Gauke en Jan Hylkema, directie Peugeot Hylkema, over de Blue Box.

De showrooms van Peugeot zijn herkenbaar door het unieke Blue Box-concept. Een concept dat alle Peugeotdealers wereldwijd herkenbaar maakt. Eén keer in de acht jaar verandert Peugeot haar huisstijl compleet. En dat heeft enorm veel invloed op de uitstraling en de inrichting van de panden. Op dit moment moet bij elke Peugeotdealer de nieuwe huisstijl vóór 2020 doorgevoerd zijn. 

Drie jaar geleden is de hoofd-vestiging van Peugeot Hylkema in Heerenveen compleet vernieuwd en vorig jaar was Emmeloord aan de beurt. De beide panden in Drachten en Sneek zijn dit jaar tegelijkertijd vernieuwd. Gauke Hylkema, één van de directeuren van Peugeot Hylkema: “We zijn begonnen met de buitenkant, die ging van wat lichter blauw naar de donkere Peugeot-blauwe kleur. In de zomer zijn de binnenkanten gestript en volledig opnieuw opgebouwd.” Antracietbruine vloeren, grotere presentatieruimtes, nieuwe service-balies, en wat gelijk opvalt zijn de glazen verkoopunits. “Natuurlijk was het eerst wennen, maar het geheel is erg mooi. Er is over nagedacht door Peugeot, dat is goed te zien, het straalt kwaliteit uit,” vult mede-directeur Jan Hylkema aan.

Glazen vensters
Van buiten is goed te zien dat in een glazen afleverruimte de nieuwe auto van de klant klaar staat: een doek er overheen en de tekst er-boven ‘Uw nieuwe Peugeot staat hier’. In de wacht-ruimte een witte tafel tegen een blauwe wand met daarop de chromen leeuw van Peugeot. Het Blue Box-concept betekent geen glazen paleizen, maar blauwe boxen met glazen vensters die de mensen uitnodigt om binnen te komen.

Open Huis
Half oktober was het Open Huis in Drachten en eind oktober in Sneek. Jan Hylkema: “We maken van een Open Huis graag een belevenis. Klanten konden natuurlijk uitgebreid onze nieuwe inrichting bekijken en proefrijden in onze nieuwste Peugeot-modellen. Daarnaast was er een proeverij van lekkere wijn en hadden we Fryske oranjekoek, koffie en chocola. Voor de heren was er een barbier en de dames konden langs de manicure. Het waren feestelijke dagen!”

De reacties van de mensen
op de nieuwe inrichting van Peugeot Hylkema waren enthousiast en nuchter tegelijk: ‘Prachtig! Maar wat was er mis met het oude?’ “Peugeot gaat al meer dan 200 jaar uitdagingen aan en er wordt continu vooruitgekeken door te werken aan innovatieve ideeën,” legt Gauke Hylkema uit. “Om het merk voor veranderingen en uitdagingen te ondersteunen, moet Peugeot meegaan en zelf ook blijven veranderen. In deze huisstijl zie je duidelijk het unieke karakter van Peugeot terug; de technologische kwaliteit én de passie voor hoogwaardig design.”