Auto Haaima, partner Club2018

Voor het eerst sinds zeventien jaar levert Nederland weer een Culturele Hoofdstad van Europa. Na Amsterdam in 1987 en Rotterdam in 2001 bepaalt Leeuwarden-Fryslân in 2018 een jaar lang namens ons land de culturele agenda. En dat biedt voor iedereen kansen!

De organisatie van Culturele Hoofdstad bouwt aan een uniek jaar en doet dat met festivals, tentoonstellingen, culturele routes, evenementen, concerten en nog veel meer. De culturele events worden benut om samen te werken aan Europese issues, zoals schoon drinkwater, de multiculturele samenleving, duurzaamheid, innovatie of armoedebestrijding.

Al ver voordat de internationale jury, op 6 september 2013, Leeuwarden uitriep tot Cultural Capital of Europe 2018, beschikte de projectorganisatie over een aantal solide partners. Het midden- en kleinbedrijf zet zijn schouders onder het evenement en heeft Club2018 in het leven geroepen, het zakelijk netwerk van Leeuwarden-Fryslân 2018. Club2018 groeit in rap tempo en ondernemers uit Fryslân, maar ook daarbuiten, haken aan. Auto Haaima is er daar één van.

Auto Haaima is een partner van het eerste uur voor Leeuwarden-Fryslân 2018. Arne S. Brouwers, directeur van Peugeot Haaima, is er trots op nauw betrokken te zijn: “We treden op als mobiele partner. De medewerkers van Leeuwarden-Fryslân 2018 rijden in Peugeots 107 die wij ter beschikking hebben gesteld. We leveren graag een bijdrage aan Leeuwarden-Fryslân 2018 om niet alleen de stad, maar de hele provincie op de kaart te zetten.” Lieven Bertels, CEO van Leeuwarden-Fryslân 2018, geeft aan daar erg blij mee te zijn: “Peugeot Haaima, inclusief het personeel, is een geweldige ambassadeur voor Leeuwarden-Fryslân.”

Dankzij de veertig grote evenementen en de vele honderden mienskipsprojecten is de provincie Fryslân straks het kloppende hart van Europa. Het doel is dat hierdoor de mienskip van Leeuwarden-Fryslân wordt verbonden aan andere gemeenschappen in Europa.

Lees hier onze eindejaarskrant!